ArtDivision.pl – Doradztwo z zakresu Rynku sztuki
zespół

Art Division / Advisory, to agencja doradztwa z zakresu rynku dzieł sztuki.

Edukujemy
Prześwietlamy mechanizmy rządzące rynkiem i treści niezbędne do zrozumienia sztuki współczesnej w stopniu, który pozwala na ocenę wartości artystycznej oraz rynkowej dzieła. Dzięki naszym szkoleniom poznasz rynek sztuki od strony najlepszych galerii, artystów, domów aukcyjnych i art dealerów. Jesteśmy prekursorami w edukowaniu z zakresu technologii cyfrowych w obszarze rynku sztuki.

Doradzamy
Jesteśmy oczami i uszami naszych klientów. Łączymy wieloletnią pasję do sztuki oraz doświadczenie z profesjonalną wiedzą, obsługą klienta i rozbudowaną analityką oraz codzienną obserwacją rynku sztuki pierwotnego i wtórnego. Oferujemy usługi zarówno dla klientów indywidualnych jak i korporacyjnych.

Dbamy o komfort i dyskrecję
Zapewniamy kompleksową opiekę, tak by nabywanie dzieł sztuki było nie tylko przyjemnością ale i bezpieczną lokatą kapitału.

Działamy w zgodzie z kodeksem etyki Association Of Proffessional Art Advisors


Art Division / Advisory to również źródło informacji o kolekcjonowaniu dzieł sztuki. Prowadzimy podcast Wszystko o Rynku Sztuki w którym przedstawiamy najważniejsze zjawiska, wydarzenia, sylwetki artystów oraz kolekcjonerów, a także liczne nieprawidłowości w obszarze rynku sztuki.

Świadome kolekcjonowanie dzieł sztuki daje możliwość obcowania z pięknem i tajemnicą. Art Division/Advisory to twój przewodnik po labiryncie rynku sztuki.

Kontakt

Facebook
Instagram
j.sikorska@artdivision.pl
+48 509 257 008

Polityka prywatności

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Kto jest administratorem państwa danych?

Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest FUNDACJA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI „TWÓJ STARTUP” z siedzibą w Warszawie (adres siedziby:
ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa).

Powyższa polityka prywatności dotyczy usług Fundacji świadczonych przez zorganizowaną część przedsiębiorstwa Art Division/Advisory dane kontaktowe: numer telefonu 509 257 008 adres e-mail: j.sikorska@artdivision.pl realizowanych przez Joannę Sikorską

  1. Dlaczego przetwarzamy Państwa Dane?
  2. W związku z usługami świadczonymi za pośrednictwem Art Division/Advisory polegającymi na szkoleniach i usługach doradczych w celu zawarcia lub wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit.b Rozporządzenia), Państwa dane będą przechowywane do czasu wykonania umowy
  3. W celach marketingowych i promocji produktów oferowanych przez Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój StartUp” z siedzibą w Warszawie będących naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia). Państwa dane będą przetwarzane do czasu wyrażenia sprzeciwu
  4. Wypełniania wszelkich ciążących na nas obowiązków prawnych w związku z podjętą współpracą (art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia), cel ten związany jest z obowiązkami prawnymi przechowania określonych dokumentów przez czas wskazany w przepisach prawa, np.:
  • art. 74 ust. 2 pkt 1-8 Ustawy z 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2017 r. poz. 1858);
  • art. 8b ust. 3 w zw. z art. 9k Ustawy z dnia 16.11.2000r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. 2000 nr 116 poz. 1216);
  • art. 86 §1 i 2 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. 1997 nr 137 poz. 926).
  1. W celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia). Dane będą przetwarzane do czasu przedawnienia roszczeń

  2. W przypadku wyrażenia zgody, Państwa dane będą przetwarzane w granicach i celu wskazanym w wyrażonej zgodzie (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a). Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody

  3. Jakie dane podlegają przetwarzaniu?

Do zawarcia umowy wymagamy podania przez danych na formularzu umowy / zamówienia (jeśli ich Państwo nie podadzą, nie zawrzemy umowy/ nie wykonamy zamówienia). Dodatkowo możemy poprosić o dane opcjonalne, które nie mają wpływu na zawarcie umowy (jeśli ich nie otrzymamy, nie będziemy mogli, np. dzwonić pod numer kontaktowy).

W trakcie trwania umowy, świadcząc usługi, wchodzimy w posiadanie innych Pani/Pana danych. Pojawienie się u nas Pani/Pana danych osobowych jest konsekwencją działania naszych usług, z których Pan/Pani korzysta.

  1. Komu zostaną udostępnione dane?

  2. Organy władzy publicznej, w zakresie, w którym nie otrzymują danych w ramach konkretnego postępowania na podstawie prawa;

  3. Podmioty, które przetwarzają Pana/Pani dane osobowe w imieniu Fundacji na podstawie zawartej z Fundacją umowy powierzania przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające). Będą to, m.in.: Beneficjenci Fundacji, informatycy, firmy archiwizujące, podmioty świadczące usługi bankowe i płatnicze, firmy hostingowe;

  4. Zewnętrzni administratorzy danych (tzw. Równoległy Administrator, któremu dane są udostępniane, np. radcy prawni i adwokaci, podmioty prowadzące działalność kurierską lub pocztową, podmioty nabywające wierzytelności - w razie niezapłacenia przez Państwa naszych faktur w terminie),

  5. Czy Dane są profilowane?

Informujemy, iż Państwa dane nie będą podlegać profilowaniu, czyli zautomatyzowanej analizy Pana/Pani danych i opracowania przewidywań na temat preferencji lub przyszłych zachowań (profilowanie oznacza, np. w przypadku profilowania marketingowego określanie, którą ofertą może być Pan/Pani najbardziej zainteresowany/a w oparciu o wcześniejsze Pana/Pani wybory).

  1. Jakie przysługują Państwu prawa?

  2. Prawo dostępu do przetwarzanych przez nas danych osobowych
    (art. 15 Rozporządzenia),

  3. Prawo do sprostowania powierzonych danych osobowych, w tym ich poprawianie
    (art. 16 Rozporządzenia),

  4. Prawo do usunięcia danych osobowych z naszych systemów tzw. „prawo
    do bycia zapomnianym” - jeżeli Państwa zdaniem nie ma podstaw do tego, abyśmy przetwarzali Państwa dane, mogą Państwo zażądać, abyśmy je usunęli (art. 17 Rozporządzenia),

  5. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych - mogą Państwo zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Państwem działań, jeżeli posiadamy nieprawidłowe dane na Państwa temat lub przetwarzamy je bezpodstawnie; lub nie chcą Państwo, żebyśmy je usunęli, bo są Państwu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; lub na czas wniesionego przez sprzeciwu względem przetwarzania danych (art. 18 Rozporządzenia),

  6. Prawo do przenoszenia danych – Mają Państwo prawo otrzymać od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (np. format „.csv”) dane osobowe dotyczące Państwa, w których posiadaniu jesteśmy na podstawie umowy lub wyrażonej zgody. Uprawnienie to będzie przysługiwało, gdy będziemy posiadać dane w formacie elektronicznym – w przypadku posiadania danych jedynie w formie papierowej nie będą Państwo mieli możliwości skorzystania z tego uprawnienia. Mogą Państwo zlecić nam przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi (art. 20 Rozporządzenia),

  7. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych -w każdej chwili mają Państwo prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie zgody – art. 7 ust. 3 Rozporządzenia. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Cofnięcie zgody występuje poprzez wysłanie wiadomości mailowej na adres: j.sikorska@artdivision.pl

  8. Prawo do sprzeciwu - może Pan/Pani wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych, jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes - art. 21 Rozporządzenia. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba, że wykażemy, istnienie prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania danych, które uznaje się za nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności

  9. Jeżeli w Państwa opinii przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

  10. Kontakt

Jeśli potrzebujecie Państwo dodatkowych informacji związanych z ochroną danych osobowych lub chcecie skorzystać z przysługujących praw, prosimy o kontakt na adres e-mail: rodo@twojstartup.pl

Polityka Cookies

Pliki cookies zwane po polsku Ciasteczkami stanowią pliki tekstowe. Powstają one w sposób automatyczny za pomocą przeglądarek internetowych w momencie odwiedzania i korzystania ze stron internetowych. Są one wysyłane przez stronę internetową i zapisywane na urządzeniu użytkownika. Dane uzyskiwane za pomocą pliku cookies są odczytywane tylko za pomocą strony, która stworzyła plik cookie, tj. www.artdivision.pl Strona internetowa nie ma dostępu do plików cookies, których sama nie stworzyła i do których nie został udzielony dostęp.

Kto jest administratorem państwa danych?

Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest FUNDACJA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI „TWÓJ STARTUP” z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Żurawia 6/12, lok. 766, 00-503 Warszawa), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000442857; NIP: 5213641211; REGON: 146433467, dane kontaktowe: numer telefonu +48 509 257 008, adres e-mail: j.sikorska@artdivision.pl w związku z realizowaną przez Joannę Sikorską zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa o nazwie Art Division/ Advisory

CEL COOKIES

Pliki cookies służą do ułatwienia korzystania ze strony internetowej przez użytkownika bądź poprzez dostosowanie korzystnych dla użytkowania treści przez stronę internetową.

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celach

Technicznych:

  • zapewniają prawidłowe działania strony internetowej;
  • zapamiętują czy została wyrażona zgoda na pobieranie ciasteczek;
  • zapewniają odpowiednie wyświetlania strony w zależności od wykorzystywanego urządzenia;
  • określają czy z danego urządzenia odwiedzano wcześniej naszą stronę internetową
  • Zapamiętują zawartość koszyka

Analitycznych – umieszczane są w celu polepszenia świadczonych usług i działania naszej strony internetowej, poprzez pozyskiwanie danych analitycznych, na podstawie których tworzone są statystyki. Zbierają informacje dotyczące ruchu na stronie, źródła ruchu i sposobu korzystania ze stron. Pozyskane informacje są dla nas anonimowe i nie pozwalają na identyfikacje użytkownika korzystającego z strony. W celu dokonania analizy i sporządzenia statystyk korzystamy z usług :

-Google, tj. Google Analytics. Szerszy zakres informacji dotyczących sposobu działania usługodawcy znajduje się na https://support.google.com/analytics/answer/6004245,

-Hotjar, Szerszy zakres informacji dotyczących sposobu działania usługodawcy znajduje się na https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115011789248-Hotjar-Cookie-Information

Marketingowych - W celach marketingowych korzystamy z usług firmy Facebook (Facebook Piksel). Usługa ta polega na kierowaniu reklamy do użytkowników, którzy już byli na naszej stronie internetowej, a także na analizowaniu grupy docelowej naszych usług umożliwiając kierowanie naszych reklam do naszych potencjalnych klientów. Dokładne informacje o sposobie działania Facebook Piksel można znaleźć na poniższej stronie: https://pl-pl.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=page_content

Czas Przechowywania plików Cookies

Sesyjne - są przechowywane na użytkowanym urządzeniu do czasu opuszczenia strony, np. poprzez wyłączenie przeglądarki internetowej

Stałe - istnieją do czasu ich ręcznego usunięcia bądź upłynięcia określonego w przeglądarce czasu

Rodzaj zbieranych danych

Zaliczamy do nich:

- adres IP urządzenia z którego korzysta użytkownik

- typ urządzenia

- czas przebywania na stronie

- podjęte czynności na stronie\

  • lokalizację z której dokonywane jest połączenie

Jakie dane wysyłamy innym podmiotom?

Firmy trzecie uzyskują od nas dane dotyczące:

- adresu IP urządzenia z którego korzysta użytkownik

- typu urządzenia\

  • czasu przebywania na stronie

- czynności podjętych na stronie\

  • lokalizację z której dokonywane jest połączenie

Sposób wycofania zgody

Niektóre ciasteczka są pobierane przez przeglądarkę internetową w chwili wejścia na stronę internetową. W celu zablokowania możliwości pobierania ciasteczek należy zastosować metodę istniejącą dla danej przeglądarki internetowej:

  1. Firefox
  2. Chrome
  3. Microsoft Edge
  4. Safari

Brak możliwości zapisywania/odczytywania plików cookies może skutkować niepełnym i niepoprawnym działaniem strony internetowej, jednakże korzystanie ze strony będzie nadal możliwe.

Pozostałe informacje związane z procesem przetwarzania danych

Wszelkie pytanie dotyczące naszych polityk można uzyskać za pomocą adresu e-mail: rodo@twojstartup.pl

Ponadto informacje o administratorze danych osobowych i prawach przysługujących podmiotom, można znaleźć pod adresem:(...)

W przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, masz prawo do zgłoszenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod adresem https://uodo.gov.pl/

Zespół

Joanna Sikorska

Joanna  Sikorska

Art advisor, ekspertka rynku sztuki i założycielka agencji Art Division/Advisory.

Specjalizuję się w doradztwie i edukacji z obszaru rynku dzieł sztuki współczesnej. Tworzę strategie kolekcjonowania dzieł sztuki dla klientów prywatnych i korporacyjnych. Jako art advisorka dbam o to, aby inwestowanie w dzieła sztuki było bezpieczne i przynosiło satysfakcję na polu inwestycyjnym, estetycznym i emocjonalnym.

W 2013 roku ukończyłam Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Jako uczestniczka rynku dzieł sztuki, zaobserwowałam szereg nieprawidłowości, jakie w tym sektorze występują: zwiększona popularność prac o niskiej wartości artystycznej, prężne funkcjonowanie galerii posiadających ofertę o niskim potencjale inwestycyjnym, czy dezinformujące artykuły w mediach. W 2017 roku rozpoczęłam studia na nowatorskim kierunku: Zarządzanie na Rynku Dzieł Sztuki UW, gdzie poszerzyłam wcześniej zdobytą wiedzę o znajomość polskiego i zagranicznego rynku dzieł sztuki. Dzięki temu uzyskałam realną możliwość wpływania na poprawę jego kondycji. Studia obroniłam pracą: ,,Główne determinanty kształtujące młodych artystów na polskim rynku sztuki”. W 2023 roku ukończyłam szkolenie organizowane przez Muzeum Śląskie z zakresu: Przechowywania i zabezpieczenia obiektów zabytkowo-kolekcjonerskich.

Pośredniczyłam i doradzałam między innymi przy zakupie dzieł takich artystów jak: Roman Opałka, Wojciech Fangor, Erna Rosenstein, Małgorzata Mirga-Tas, Karolina Jabłońska, Natalia LL czy Ryszard Winiarski.

Występowałam jako ekspert rynku sztuki w portalach: Puls Biznesu, Bankier TV, magazyn Business Woman&Life, RESTARTmag. Byłam prelegentką na Konferencji Blockchain i Finanse w Warszawie oraz na XVI Europejskim Forum Gospodarczym w Łodzi.

Jestem autorką cyklu ABC rynku sztuki dla portalu BitHub.pl.

Prowadzę podcast : Wszystko o rynku sztuki - zapraszam na YouTube i Spotify.

Amelia Krajewska

Amelia Krajewska

Adwokatka, członkini Izby Adwokackiej w Warszawie. Specjalizuje się w doradztwie prawnym na rzecz podmiotów z rynku sztuki. Zajmuje się także rozwiązywaniem krajowych i międzynarodowych sporów arbitrażowych, w tym postępowań przed Centrum Arbitrażu i Mediacji Światowej Organizacji Własności Intelektualnej, Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Europejskim Trybunałem Praw Człowieka. Doświadczenie zawodowe zdobywała w największych kancelariach międzynarodowych w Polsce (m.in. kancelarii Dentons) i Hiszpanii, a także w Komisji Europejskiej. Kształciła się prawniczo w Polsce, Hiszpanii oraz Szwajcarii. Ukończyła również podyplomowe studia z historii sztuki w PAN. Angażuje się w działalność społeczną poprzez wsparcie prawnicze organizacji społecznych. Jej misją jest wykorzystanie wiedzy i doświadczenia prawniczego dla dobra społecznego. W Art Division/ Advisory zajmuje się doradztwem prawnym na rzecz artystów, nabywców dzieł sztuki, galerii, domów aukcyjnych, antykwariuszy, muzeów, organizacji pozarządowych oraz prowadzeniem kursu z zakresu aspektów prawnych inwestowania w dzieła sztuki.

Dominik Jałowiński

Dominik Jałowiński

Rocznik 1981. Absolwent ASP w Warszawie. Multimedialny artysta wizualny, kurator i architekt immersywnych wystaw sztuki na platformach typu "metaverse". Pionier wykorzystywania technologii blockchain w polskiej sztuce. Jego prace można było oglądać m.in. w Galerii Foksal w Warszawie, Galerii Zachęta, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Ludwig Muzeum w Budapeszcie. W 2019 zaczął tworzyć wirtualne wystawy NFT. Współtwórca Fundacji Galerii Śmierć Frajerom, kolekcjoner „zielonych” NFT. Mieszka i pracuje w Warszawie. W Art Division/Advisory zajmuje się doradztwem i szkoleniami z zakresu sztuki NFT i nowych technologii.